החלום הוא צייר גדול

אודות

 

"החלום הוא צייר גדול" – מופע מחול, תיאטרון ומוזיקה לכל המשפחה שיוצר מפגש משמח ומרענן בין שיריה האהובים של לאה גולדברג עם תנועה, מוזיקה ותלבושות פיוטיות, מלאות בהומור ודמיון.

את המופע מוביל הילד גד שנשאר לבדו בבית ויוצר בדמיונו עולם עשיר וצבעוני שכולל יצורים משונים שמצייר "אדון חלום", את "דודה לאה" שהתחפשה לצפרדע ואת "הילד הרע"שתמיד נכנס בלי כל אזהרה.

עם "כובע קסמים" הוא יוצא למסע חובק עולם ושולה פנינים והפתעות נוספות מכובעה של גולדברג שמצידן פוצחות בחגיגה בימתית שזכתה לשבחים רבים.

 מתוך הביקורות האחרונות:

"בת השמונה, בן השש וחצי ובן הארבע וחצי נענו בעקביות ובשמחה למסע הדימויים המרתק של נעה דר, כמו גם שאר הקהל הצעיר שהתנהג למופת, פשוט כי היה לו מעניין. זהו מופע שמציג לילדים את האפשרויות הקסומות של אמנות המחול. לא רק החלום הוא צייר גדול, גם המחול הוא צייר גדול. לא כדאי לפספס, זה ללא ספק  אחד המופעים הטובים ביותר שראינו."  –הילה אהרון בריק, אתר "הבמה"

"המופע המרגש מצליח להתבונן מחדש ומזווית מקורית, בשיריה המקסימים של לאה גולדברג המשלבים אמפטיה והומור. אותו הומור מצליח גם לחלחל לתנועת הרקדנים ורוח המשובה העולה ממילות השירים ניכרת גם על פניהם ומחוות גופם. התפאורה המינימליסטית מעבירה בצורה מדויקת אווירה של יום חורף בתל אביב, התלבושות מסוגננות ורבות דמיון והכוריאוגרפיה מהווה איור פיוטי וקסום לשירים היפים." -מיכל בן ארי, "להיות הורים".

"יוצא דופן עד מאוד הוא "החלום הוא צייר גדול", תיאטרון המחול שיצרה נעה דר. המופע – המבוסס על שירים של לאה גולדברג ובהם "מדוע הילד צחק בחלום" ו"כובע קסמים" – הוא חד וחלק המופע לילדים הטוב ביותר של השנים האחרונות"  -צפי סער, "הארץ"

המופע מומלץ לילדים מגיל 4 עד 9

"الحلم هو رسّام كبير" عبري-عربي   "החלום הוא צייר גדול" בגרסה ערבית-עברית: לצפייה בסרטון לחצו כאן לפרטים נוספים לחצו כאן.

"החלום הוא צייר גדול" נמצא ברפרטואר "סל תרבות ארצי" וב"תרבות לישראל". מומלץ לכיתות גן עד ד'.

שותפים

כוריאוגרפיה ובימוי: נעה דר
מוסיקה מקורית ולחנים חדשים לשירים: ישראל ברייט
תמליל ועריכה: חגית רכבי
מופיעים עכשיו : טל אידיסיס, יענקל'ה פילצר, טל נוף, עדי שמשי, נעם אילן
תפאורה ואביזרים: אבי שכווי
תלבושות: סווטלנה ברגר
תאורה: אינה מלכין
צילום סטילס: תמר לם | עיצוב גרפי: דורית טלפז
שותפים ליצירה וקאסט ראשון: אייר וולפה, שירה רינות, עודד גרף, קארין פרייס, תמר בר-ניב

המופע עלה לראשונה בפסטיבל "צלילי ילדות" 2004 בחולון .
משך המופע: 55 דקות

גלריה

47535-scan0012
« 6 של 6 »

ביקורות

"מופע מחול אינטיליגנטי, אלגנטי ומרגש, שנשאר עם הצופים זמן רב אחרי הצפייה בו. המופע מחיה את השירים היפים של גולדברג והופך אותם נגישים וזמינים, גם לקהל הילדים. "החלום" הוא מסוג המופעים הנדירים שהורים ייהנו מאוד להתלוות אל ילדיהם. רמת ההופעה היא כשל מחול למבוגרים, רקדני הלהקה מקצועיים, וכזאת גם ההלחנה והמוסיקה המורכבת הערבה לאוזן. כדאי לקחת את הילדים. הם ייהנו ואפילו יוקסמו." רותה קופפר, "הארץ"


 "השימוש בחומרים האהובים, שהם נכסי צאן ברזל של התרבות הישראלית, יוצר אצל הילדים תחושת מוכרות, ואצל המבוגרים תחושה של נוסטלגיה חמימה. המילים המוכרות של לאה גולדברג עם המוסיקה המקורית של ישראל ברייט, הם שילוב מנצח. " אורנה אופיר, "טיים אווט"

"המופע מקסים, עשיר בדמיון וצבעוני מאוד. הכוריאוגרפיה מלאת השראה והומור, רקדני קבוצת מחול נעה דר, חולון מצוינים, התלבושות מעולות והמוזיקה המקורית נעימה ומותאמת לתכנים. מופע בהחלט ראוי" ציפי רומן, "לאישה"

 

"הכוריאוגרפית נעה דר צירפה כמה מפניני המחרוזת של המשוררת לעדי של תנועה, משחק ושירה.  נעה דריצרה תנועה נקייה מאוד, השומרת במכוון על קו התמימות. הרקדנים מחליפים דמויות בקלילות, ואף אינםמסתירים את השעשוע ורוח המשובה שדבקו בהם, ממש כשם שאלה ניכרים במקור של גולדברג ובעיבוד הבימתי של דר להנאת קהל הילדים והוריהם"
צבי גורן. אתר "הבמה".

"העבודה "החלום הוא צייר גדול" נכנסת בראש מורם לרשימת "החבר'ה הטובים". וולפה, בתפקיד גד, מעצבת דמות שובבה ומלאת חן. ישראל ברייט כתב מוזיקה עשירה ומלאת עוצמה לקטעי המחול.  אי אפשר היה שלא להתרגש מהדואט החינני בין אחת הרקדניות לבין אייר וולפה בשיר על ה"ילד הרע" או מהביצוע הוויזואלי המפעים ל"כובע קסמים".
לילך דקל , אתר "הבמה"

ריקוד קסמים: לחץ כאן לקריאת ביקורת מ"עכבר העיר", פברואר 2010 מאת נורית אסייג

No Sidebar

This template supports the unlimited sidebar's widgets.
For adding widgets to Footer sidebar Click Here